Επετειακό InProgress Feedback Festival 2019

katerina-drakopoyloy

To In Progress Festival του Κινητήρα --που αργότερα μετονομάστηκε σε In Progress Feedback Festival (IPFF)--, κλείνει φέτος 10 χρόνια από την πρώτη του διοργάνωση. Το παράδοξο με αυτό το φεστιβάλ είναι πως το όνομά του επιβεβαιώνεται όχι μόνο από το γεγονός ότι είναι ανοιχτό στη δημιουργική διαδικασία των καλλιτεχνών και την ανατροφοδότηση των έργων τους από το κοινό, αλλά και από τον διαρκώς εξελισσόμενο χαρακτήρα της διοργάνωσης. Κανένα IPFF δε μοιάζει στον σχεδιασμό του με το προηγούμενο. Κάθε χρόνο, ανάλογα με την εμπειρία της προηγούμενης χρονιάς και τους στόχους της νέας, οι άνθρωποι του Κινητήρα επανασχεδιάζουν τον αγαπημένο σε όλους θεσμό.

Φέτος, οι συμμετέχουσες ομάδες αποτελούνται από ξεχωριστές προσωπικότητες, κυρίως του χορού και της περφόρμανς: τρεις Ελληνίδες που ζουν στο εξωτερικό και μοιράζονται είτε σπάνια, είτε για πρώτη φορά τη δουλειά τους με το ελληνικό κοινό, και τρεις συμμετοχές από  καλλιτέχνες με ισχυρή παρουσία στον χώρο των παραστατικών τεχνών στην Ελλάδα. Επιπλέον, με αφορμή τον επετειακό χαρακτήρα των 10 χρόνων, προσκεκλημένες είναι η Κατερίνα Δρακοπούλου και η Άρτεμις Λαμπίρη, δυο καλλιτέχνιδες που αναδείχθηκαν μέσα από τον διαγωνισμό. Ακόμη, σε συνεργασία με δυο σημαντικά πρόσωπα του χώρου των παραστατικών τεχνών, την Τζωρτζίνα Κακουδάκη και τη Ζωή Δημητρίου, ο Κινητήρας θα αναλάβει το mentoring των ομάδων κατά τη διάρκεια των προβών. Τέλος, η Άννα Τσίχλη, η Maxine Heppner και η Εριφύλη Δαφέρμου θα συνθέσουν την κριτική επιτροπή.

Φέτος, την οργάνωση της παραγωγής έχει αναλάβει η Βιολέττα Γύρα, ενώ τον συντονισμό της ανατροφοδότησης η ταξιδεύτρα Εύη Θανέλλα με μια προσέγγιση...feed forward.

Το In Progress Feedback Festival 2019 συμπεριλήφθηκε στα καλύτερα φεστιβάλ της Ευρώπης από τον Ευρωπαϊκό Φορέα Πιστοποίησης Europe for Festivals, Festivals for Europe (EFFE). «Προσωπικά, νιώθω ευγνώμων για όλη αυτή τη σύμπραξη, η οποία για ακόμη μια φορά στον Κινητήρα έχει κυρίως γυναικείο πρόσωπο. Ανυπομονώ γι’ αυτό το ταξίδι, που εύχομαι να γεμίσει έμπνευση και δημοκρατία τις βαλίτσες δημιουργών και κοινού». - Αντιγόνη Γύρα.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

  • ΧΛΟΗ ΑΛΙΓΙΑΝΝΗ - Space Cadet | Κυριακή 31 & Δευτέρα 1/4

Space Cadet ή αλλιώς δόκιμος του διαστήματος. Στην αγγλική ο όρος αναφέρεται ταυτόχρονα στον ασκούμενο αστροναύτη, καθώς και σ’ αυτόν που δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα. Η Χλόη Αλιγιάννη. Εμπνευσμένο από αληθινές, μυθολογικές και φανταστικές διαδρομές γνώσης, το Space Cadet χρησιμοποιεί τον συμβολισμό κίνησης και εικόνας για να μουτζουρώσει τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ του ονειροπόλου, τρελού, υγιούς, νηφάλιου, εξερευνητή, στατικού, δυναμικού, αλλόφρονα και ιδιοφυούς. Η χορογράφος παρουσιάζει τα πρώτα βήματα ενός έργου, στο οποίο ο Κινητήρας θα είναι ο πρώτος σταθμός.

Χορογραφία, μουσική επιμέλεια: Χλόη Αλιγιάννη
 

  • ΜΙΝΑ ΑΝΑΝΙΑΔΟΥ - Χωρίς Τίτλο | Κυριακή 31 & Δευτέρα 1/4

Τρία πρόσωπα προερχόμενα από διαφορετικά σημεία, συναντιούνται κουβαλώντας το καθένα τη δική του "αποσκευή". Αντλώντας τόσο απ’ το πραγματικό όσο και απ’ το φαντασιακό, αλλά και εσωτερικό τοπίο, η δημιουργική διαδικασία του έργου επιθυμεί να υφάνει σταδιακά έναν κοινό τόπο, στον οποίο θα επιτραπεί να βιωθεί κάτι πέρα από το απλό άθροισμα, την παράθεση ή το μοίρασμα των ιστοριών που φέρει ο καθένας. Η ομάδα ανοίγει τις αποσκευές της και δημιουργεί μια κοινή παρτιτούρα, ψάχνοντας σταδιακά να δημιουργήσει μια νέα επικράτεια, έναν κοινά βιωμένο χρόνο και ίσως μια νέα κοινή γλώσσα, αναρωτώμενη, πώς μπορούμε να κατοικήσουμε αυτόν τον τόπο ποιητικά;

Ερμηνεία: Ματίνα Κοκολάκη, Μίνα Ανανιάδου
 

  • LEVANTES DANCE THEATRE / ΕΛΕΝΗ ΕΔΙΠΙΔΗ - Audition | Παρασκευή 29/3 & Σάββατο 30/3.

Το Audition (τίτλος σε εξέλιξη) είναι η έκτη παραγωγή της ομάδας Levantes Dance Theatre σε εσωτερικό χώρο. Το έργο αφορά στη διαδικασία μιας ακρόασης για μια ταινία, που απεικονίζει την αληθινή ιστορία της δολοφονίας ενός κουνελιού που διαπράχθηκε από μια οικογένεια. Πέντε ερμηνευτές (από 20 έως 80 χρόνων) συμμετέχουν στο casting για όλους τους ρόλους της ταινίας. Το έργο εξετάζει πώς μια οικογένεια ενεργεί μεμονωμένα ή σε σχέση με άλλους κάτω από ακραίες συνθήκες. Με χιούμορ και διαφορετικές εντάσεις, το έργο διερευνά την επιρροή, τη γοητεία και τον εθισμό που προκαλούν οι ιστορίες αληθινού εγκλήματος (True Crime Stories). Η παράσταση θα είναι ένας αλχημικός συνδυασμός εναέριου χορού, χορού-θεάτρου και εντυπωσιακών εικαστικών. Τα σώματα θα πετάξουν, θα καμφθούν, θα αναποδογυρίσουν, θα αναρριχηθούν, θα ισορροπήσουν και θα χορέψουν στα αγαπημένα τους τραγούδια. Στο IPFF φεστιβάλ του Κινητήρα, οι Levantes θα παρουσιάσουν πρώιμα στάδια ιδεών που θα αναπτυχθούν και τελικά θ’ αποτελέσουν μέρος μιας παραγωγής που θα διεξαχθεί διεθνώς από το 2020 και μετά. Η ιδέα αφορά στο ταξίδι ενός χαρακτήρα που ενσαρκώνεται από δύο καλλιτέχνες.

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Ελένη Εδιπίδη
Ερμηνεία: Ελένη Εδιπίδη και Ivonne Kalter
 

  • MEDEA ELECTRONIQUE & ELIZA SOROGKA - +/- (Αρνητικό-Θετικό) | Παρασκευή 29/3 & Σάββατο 30/3.

Μέσα στο θετικό υπάρχει πάντα ένα κομμάτι αρνητικού. Μέσα στο αρνητικό υπάρχει πάντα ένα κομμάτι θετικού. Αρχικά εμπνευσμένο από την θεωρία Taijitu, το (+/-) είναι μια περφόρμανς Butoh, μουσικής και projection mapping, που αφορά τις αλληλεξαρτώμενες αντιθέσεις που υπάρχουν μέσα μας. Εν προκειμένω, οι αντιθέσεις αυτές θα αποτυπωθούν ως μια σύζευξη φυσικής και ψηφιακής εμπειρίας και της μεταμόρφωσης ενός Phy-gital πλέον χώρου μέσω αυτής.

Η έρευνα αυτή μελετά τα δίπολα του φυσικού και του τεχνητού, του κοντινού και του μακρινού, του εσωτερικού κι εξωτερικού, αξιοποιώντας τα υπάρχοντα αρχιτεκτονικά στοιχεία του χώρου (Site-Specific προσέγγιση). Ο χορός Butoh δύναται να αποκρυσταλλώσει τα δίπολα μέσω της εγγενούς μεταβλητότητας και των πολλαπλών του μεταμορφώσεων, το Projection Mapping αποτυπώνει τα ισχνά όρια μεταξύ φυσικού και τεχνητού περιβάλλοντος, ενώ η μουσική συνεχώς προσπαθεί να παρεμβάλει στοιχεία – στο + και αντίστροφα, επιφέροντας συνεχείς αλλαγές.

Μουσική σύνθεση: Μανώλης Μανουσάκης
Χορογραφία, ερμηνεία: Ελίζα Σόρογκα
 

  • LES FOUS SAGES - Lift Pull Flop | Παρασκευή 29/3 & Σάββατο 30/3.

Η νεοσύστατη ομάδα Les Fous Sages εμπνέεται απ’ το βιβλίο του Shel Silverstein «Το κομμάτι που λείπει συναντά το μεγάλο Ο» και συγκεκριμένα από τη φράση του Lift Pull Flop, δημιουργώντας το κινητικό ταξίδι ενός ντουέτου. Ο καθένας τους αναζητά αυτό που του λείπει, ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί και ως το κομμάτι που θα μπορούσε να γεμίσει κάποιον άλλον. Σε κάθε τους συνάντηση, που αποτελεί σταθμό στο ταξίδι τους, αναζητούν τρόπους να ενωθούν. Στην πορεία θα μάθουν, ότι μπορούν να συμπορευτούν χωρίς να εξαρτάται ο ένας από τον άλλον.

Χορογραφία: Pauline Huguet, Αγγελική Δαλαγγέλη, Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης
Ερμηνεία: Αγγελική Δαλαγγέλη, Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης
 

  • RHIANNON EFTHYMIOU MORGAN - AdH(A)rA | Κυριακή 31 & Δευτέρα 1/4

Προερχόμενη από τον πρώιμο Βουδισμό, η έννοια της Αdhara περιγράφεται ως "όχημα", μέσο ή στήριγμα της ανθρώπινης συνείδησης και εμπειρίας, προκειμένου η ψυχή να φτάσει σε μια ανώτερη έκφανσή της. Η Adhara αποτελείται από πέντε στρώματα, καθένα με τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που περιβάλλουν τα ανθρώπινα όντα σ’ ένα κυκλικό δίκτυο. Αυτή η κυκλική εξερεύνηση θα χρησιμεύσει ως βάση μιας χορογραφικής οπτικής, ακουστικής και κινητικής συνέργειας, με σκοπό την κοινή τους έκφραση.

Σύλληψη, ερμηνεία: Rhiannon Efthymiou Morgan
Μουσική σύνθεση: Bernard Schimpelsberger

G U E S T    A R T I S T S

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ - 22 stops | Κυριακή 31 & Δευτέρα 1/4

Με αφορμή την επέτειο των 10 χρόνων του InProgress Feedback Festival, η Κατερίνα Δρακοπούλου επιστρέφει στον Κινητήρα μαζί με τους συνεργάτες της, για να ανιχνεύσουν τις διαδρομές, τις μετατοπίσεις και τις ιστορίες του 22 stops στο πέρασμα του χρόνου.

Το 22 stops (φωτο) είναι μια site-specific, Butoh περφόρμανς, που αφορά στην αλληλεπίδραση του σώματος με το αστικό τοπίο, αλλά και τη ρευστότητα των ορίων μεταξύ του μέσα και του έξω, του διαμεσολαβημένου και του «ζωντανού», του εφήμερου και του αιώνιου. Το έργο παρουσιάστηκε αρχικά στο In Progress Feedback Festival τον Απρίλιο του 2016, όταν σε 12 ώρες δημιουργήθηκαν 22 αυτοσχεδιαστικές συνθέσεις χορού Butoh, σε 22 σημεία κοντά σε σταθμούς του Μετρό. Έκτοτε, ταξίδεψε με περιηγητική και εξερευνητική διάθεση σε διάφορους τόπους, όπως στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς, τη Βενετία και αλλού. Η τωρινή έρευνα αφορά στη μετατροπή μιας site-specific περφόρμανς μακράς διάρκειας σε σκηνικό έργο καθορισμένης διάρκειας.

Πώς μπορεί να διατηρηθεί η φύση μιας site-specific περφόρμανς πάνω στη θεατρική σκηνή; Πώς θυμάται το σώμα; Πώς μπορεί να ανακαλύψει ξανά και αναδημιουργήσει τη δυναμική του (αστικού) τοπίου στον θεατρικό χώρο; Μπορεί να συμπυκνωθεί ο χρόνος; Και ποια η σχέση του σώματος με την εικόνα του, όπως έχει αποτυπωθεί σε μια σειρά φωτογραφιών που καταγράφουν τις προηγούμενες διαδρομές; Διατηρώντας το αρχικό όραμα του 22 stops η Κατερίνα Δρακοπούλου μαζί με με τους συνοδοιπόρους της θα επιχειρήσει να ξανα-θυμηθεί, να ξανα-επισκεφθεί, να ανα-καλέσει, να ανα-δημιουργήσει και να ανα-κατασκευάσει τόπους, ιστορίες και διαδρομές που βρίσκονται χαραγμένες στη μνήμη του (συλλογικού) σώματος, ούτως ώστε να ξανα-δούμε και να ξανα-φανταστούμε οικείους, καθημερινούς χώρους, πρακτικές και μορφές τέχνης με μια νέα οπτική.

Σύλληψη, ερμηνεία: Κατερίνα Δρακοπούλου
Χορογραφία: Μαριέλα Νέστορα
 

  • ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ MAN / ΆΡΤΕΜΙΣ ΛΑΜΠΙΡΗ - Sher | Παρασκευή 29/3 & Σάββατο 30/3.

για ένα λιοντάρι / για εκείνη / για έναν χορό / για ένα κοράκι / SHER

Το SHER είναι μία αποτύπωση της πρώτης έρευνας της Άρτεμης Λαμπίρη για το νέο έργο της ομάδας ΜΑΝ. Εδώ σε μορφή σόλο παρουσίασης δουλεύει πάνω στη μνήμη. Τη μνήμη της φαντασίας, της φαντασίωσης, της ευχαρίστησης, της σεξουαλικότητας, του ηρωισμού. Πόσο ελαστική είναι η μνήμη; Πόσο μπορεί κανείς να την ανακατασκευάσει χωρίς να την αλλάξει; Υπάρχει αντικειμενική μνήμη; Μας ενδιαφέρει η αντικειμενική μνήμη;

Ξεκινώντας πάντα από προσωπικές αναζητήσεις, η χορογράφος εξετάζει, κατά πόσο μπορεί κανείς να γενικεύσει. Σε αυτή τη φάση της έρευνας τίθενται ερωτήματα όπως: “κίνηση που μ’ ευχαριστεί ή κίνηση που θυμίζει ευχαρίστηση;” “θέση που με ηρεμεί ή θέση που θυμίζει ηρεμία;” Πώς επιλέγει κανείς; Οι πρώτες απαντήσεις δημιουργούν περισσότερα ερωτήματα. Το SHER είναι μια πρώιμη παρουσίαση αυτών των ερωτημάτων˙ η αποτύπωση των σχημάτων που δημιουργούνται˙ ή καλύτερα η αφιλτράριστη αίσθηση που κυριαρχεί. Θα μπορούσε κανείς να πει πως είναι η αρχή μιας ιστορίας που περιλαμβάνει κάτι παλιό, κάτι καινούριο, ένα κορίτσι, μια μνήμη, ένα λιοντάρι και ένα κοράκι. 

Σύλληψη ιδέας, εκτέλεση: Άρτεμις Λαμπίρη
 


info: 29, 30, 31 Μαρτίου, 1 Απριλίου 2019 | Κινητήρας - Καλλιτεχνικό Δίκτυο Παραστατικών Τεχνών, Ερεχθείου 22, Ακρόπολη, τηλ.: 210 924 83 28 | Ώρα έναρξης: 20.00 | Τιμή εισιτηρίου: 8, 10, 12€. Απαραίτητη η κράτηση θέσεων, τηλ.: 210 924 83 28 | info@kinitiras.com


 

dancepress.gr