Η Ορελί Ντυπόν, νέα διευθύντρια του Μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού

aurelie-dupont-2-b

Η Ορελί Ντυπόν (Aurélie Dupont) από τις πιο διάσημες γαλλίδες χορεύτριες του Μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού αναλαμβάνει στο εξής τη θέση της Διευθύντριας του παρισινού συγκροτήματος, μετά από παραίτηση του Μπενζαμέν Μιλπιέ (Benjamin Millepied), επικεφαλή του Μπαλέτου ως σήμερα.

Ο Γάλλος χορευτής και χορογράφος ανέλαβε αυτή τη θέση μόλις το Νοέμβριο του 2014. Όπως αναφέρει σε επίσημη επιστολή, οι λόγοι της παραίτησής του είναι καθαρά προσωπικοί: «Μετά από ώριμη σκέψη, αποφάσισα να τερματίσω τα καθήκοντά μου ως διευθυντή του χορού. Αν παραιτούμαι, παρά τη συνεχή πρόοδο και την ειλικρινή σχέση που με συνδέει με την ομάδα, τους χορευτές, τους σπουδαστές και όλους εκείνους που εργάστηκα στο πλευρό τους, οι λόγοι είναι καθαρά προσωπικοί.

Τα καθήκοντά μου ως διευθυντή του χορού καταλαμβάνουν σήμερα μια τέτοια θέση, η οποία περιορίζει σημαντικά, αυτήν την ουσιαστική για μένα θέση της δημιουργίας και της καλλιτεχνικής έκφρασης. Έχω ανάγκη να μπορώ να αφοσιώνομαι 100% σε κάθετι που αναλαμβάνω, όπως έγινε και με την περίπτωση της Όπερας».

Η 42χρονη Ορελί Ντυπόν, που αναλαμβάνει άμεσα τα καθήκοντά της, ξεκίνησε από τη Σχολή του Μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού το 1983 και αναδείχτηκε σε danseuse étoile το 1998. Μετά από πολυετή καριέρα, μόλις πριν μερικούς μήνες, το Μάιο του 2015, αποχώρησε και επίσημα από τις σκηνές, χορεύοντας Μανόν σε χορογραφία Κένεθ ΜακΜίλαν (Kenneth MacMillan), μια παράσταση που μεταδόθηκε ζωντανά σε περισσότερες από 350 αίθουσες σε όλη την Ευρώπη.

Ο Μπενζαμέν Μιλπιέ είχε χαρακτηρίσει την Ορελί Ντυπόν ως την καλύτερη χορεύτρια της Σχολής του Μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού. Ωστόσο, κάποτε η Πίνα Μπάους είχε πει στην Ορελί ότι: «είσαι κάπως σαν πολεμιστής. Δεν παίρνεις ευχαρίστηση από αυτό που κάνεις..». Με την καθοδήγηση της κορυφαίας Γερμανίδας, η Ορελί όπως η ίδια παραδέχεται, κατάφερε με τα χρόνια να εκφράζει συναίσθημα και πάθος στη σκηνή και όχι να χορεύει μόνο με την άψογη τεχνική της. «Επιδιώκοντας να χορέψουμε τεχνικά όσο καλύτερα γίνεται, ξεχνάμε συχνά ότι πρόκειται για ένα θέαμα, μια ευχαρίστηση», σχολίασε λίγο πριν εγκαταλείψει τις σκηνές.