Ο Μπαρίσνικοφ, ο Γουίλσον και… ο Νιζίνσκι

letter-to-a-man---baryshnikov

Το ημερολόγιο του Νιζίνσκι ήταν η αφορμή για να συναντηθούν ξανά σε μια ακόμη σπουδαία συνεργασία, ο Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ και ο Ρόμπερτ Γουίλσον. Γοητευμένοι και οι δύο από τη μοιραία προσωπικότητα του Βάσλαβ Νιζίνσκι (1889-1950) δημιούργησαν ένα one-man-show διάρκειας 70΄, όπου η εκλεπτυσμένη κίνηση και το υποκριτικό ταλέντο του Μπαρίσνικοφ συναντούν την ιδιοφυή visual art του Γουίλσον.

Το έργο με τίτλο Letter to a Man έκανε πρεμιέρα τον Ιούλιο του 2015 και αυτές τις μέρες (15 Δεκ 2016 - 21 Ιαν 2017) παρουσιάζεται στο Théâtre de la Ville, στο Παρίσι.

Σε ένα ευφάνταστο εικαστικό σκηνικό περιβάλλον ο Μπαρίσνικοφ, περισσότερο με την ιδιότητά του ως ηθοποιός και λγότερο ως χορευτής και χορογράφος, βουτάει βαθιά στη ψυχοσύνθεση του Νιζίνσκι, έτσι όπως αυτή αποκαλύπτεται μέσα από το περίφημο ημερολόγιο --που γράφτηκε σε έξι μήνες το 1919--, και ερμηνεύει τις διαφορετικές πτυχές μιας διαταραγμένης προσωπικότητας.

Ο Μπαρίσνικοφ, κατά τη διάρκεια της καριέρας του, έχει χορέψει σχεδόν όλους τους ρόλους του Νιζίνσκι, κλασικούς και μη κλασικούς, αλλά ποτέ πριν δεν είχε ερμηνεύσει την προσωπικότητα του σπουδαίου Πολωνορώσου χορευτή και χορογράφου. Αντλώντας στοιχεία από τη γνωριμία του με τη Ρομόλα, σύζυγο του Νιζίνσκι, ομολογεί ότι: «είναι αδύνατο να μπεις στο μυαλό κάποιου και εκείνη ήταν η μόνη που τον ήξερε καλύτερα. Μαζί της είχα τις πιο βαθιές κουβέντες για εκείνον».

Για τον Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ και τον Ρόμπερτ Γουίλσον, αυτή είναι η τρίτη συνεργασία. Τους συναντάμε μαζί ξανά στα Video Portaits, αλλά και στο The old woman που είδαμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, το 2013.