"Nijinsky: Είμαι μια μαριονέτα του Θεού.."

nijinskynew-8-web

Χαμένος στις αναμνήσεις του, σε μια κλινική της Ελβετίας, ο θρυλικός χορευτής Νιζίνσκυ ακροβατεί ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν, ενώ σταδιακά βυθίζεται στην τρέλα και την απελπισία. Προσπαθεί να θυμηθεί και να ξαναζήσει τη ζωή του. Οι σκέψεις για την τέχνη του, η φυσιογνωμία του Ντιάγκιλεφ, της γυναίκας του Ρόμολα, στοιχειώνουν τις μέρες του. Οι παραισθήσεις και οι πόνοι του. Οι μοναχικές μέρες μιας μεγαλοφυΐας του χορού που γνώρισε την παγκόσμια καταξίωση, αλλά και η συγκλονιστική μαρτυρία ενός σχιζοφρενούς που ζει τη μοναξιά και την απόρριψη. Ένας καθημερινός πόλεμος ανάμεσα στο καλό και το κακό, την αληθινή ζωή και το φάντασμα της τέχνης. Ο καλλιτέχνης είναι μια μαριονέτα του Θεού, λέει.

Μια φιλόδοξη περφόρμανς του Σταύρου Σ. Τσακίρη, ένα σκηνικό δρώμενο, μια πρωτότυπη δημιουργία και όχι μια «θεατροποιημένη» βιογραφία, για τη λεπτή διαχωριστική γραμμή μεταξύ μεγαλοφυΐας και παράνοιας και την υπόσταση της τέχνης, εμπνευσμένη από το «Ημερολόγιο του Βασλάβ Νιζίνσκυ», το αυτοβιογραφικό βιβλίο της Ρόμολα Νιζίνσκυ, την αυτοβιογραφία της Μπρονισλάβα Νιζίνσκυ, την αλληλογραφία της Τ. Καρσάβινα και δημοσιεύματα της εποχής. Ένας αξιόλογος θίασος και ανάμεσά τους ο χορογράφος-χορευτής Κωνσταντίνος Ρήγος

Ο Σκηνοθέτης για το κείμενο και την παράσταση:

Ο NIJINSKY ο μεγαλύτερος χορευτής όλων των εποχών, ο θρυλικός Φαύνος του απομεσήμερου, ο πρώτος χορογράφος και ερμηνευτής της Ιεροτελεστίας της Άνοιξης, ο Πετρούσκα του Στραβίνσκι, ο νεαρός των Παιχνιδιών του Ντεμπισί, σταματάει το χορό στα 29 του χρόνια και κλείνεται για μεγάλα διαστήματα σε άσυλο στην Ελβετία. Δεν επικοινωνεί με καλλιτέχνες, δεν ενδιαφέρονται γι’ αυτόν οι εφημερίδες, οι ιμπρεσάριοι, το κοινό. Η πιο αγαπημένη προσωπικότητα του χορού πεθαίνει στη μοναξιά μετά από τριάντα χρόνια σιωπής. Στη διάρκεια της σιωπής του γράφει σε τέσσερα τετράδια τις σκέψεις του, τους φόβους του, τις φαντασιώσεις του και τις εμμονές του. Ο θεόπνευστος καλλιτέχνης, μοναδικότητα και κοινωνική ιδιαιτερότητα, ένα κατεξοχήν μοντέλο του 19ου αιώνα, με το θάνατο του NIJINSKY βρίσκει και το φυσικό του τέλος.

Ακούγονται,  εκτός από την πρωτότυπη μουσική,  αποσπάσματα από τα έργα Πετρούσκα (Ι. Στραβίνσκι), Παιχνίδια (Κλωντ Ντεμπισσύ), Το απομεσήμερο ενός Φαύνου (Κλωντ Ντεμπισσύ).

Η παράσταση περιέχει τολμηρές σκηνές και κάποιες λεκτικές ακρότητες.

 

Σκηνοθεσία – Κείμενο: Σταύρος Σ. Τσακίρης
Σκηνικά - Animation Graphics: Αλέξανδρος Ψυχούλης 
Κοστούμια: Αντώνης Βολανάκης
Μουσική: Νίκος Κυπουργός
Χορογραφική επιμέλεια:  Κωνσταντίνος Ρήγος
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
Δραματολόγος: Δήμητρα Πετροπούλου
Βοηθός Σκηνοθέτη :  Στεφανία Μπαγλατζή
Φωτογραφίες :    Δημήτρης Στουπάκης
Παραγωγή :  Omicron 2

Ερμηνεύουν:

Nijinsky- Diagilef :   Κωνσταντίνος Ρήγος
Nijinsky- Diagilef :   Γιάννης Τσορτέκης
Romola :    Ευδοκία Ρουμελιώτη
Δασκάλα Τ. Καρσάβινα :  Τατιάνα Παπαμόσχου
Kira Nijinsky :     Αποστολία - Γαλάτεια Τσακίρη,  Μαρία Σιμώνι Τσακίρη
Νοσοκόμοι - Γιατροί - Χορευτές : Μαριέττα Βέττα, Χλόη Θεοδωροπούλου, Τάσος Καραχάλιος, Γιάννης Νικολαΐδης

Συμμετέχουν σπουδαστές της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης
Ακούγεται ο Γρηγόρης Βαλτινός

 

Διάρκεια : 1 ώρα και 20 λεπτά περίπου

info : Ηρώδειο, Οδός Διονυσίου Αρεοπαγίτου,  Αθήνα  Τ.: +30 - 210 32 41 807  │  ΩΡΑ 21:00  │  Τιμές εισιτηρίων 30€, 15€ (Άνω διάζωμα)  10€ (Φοιτητικό, ΑΜΕΑ)  │www.greekfestival.gr 

 

 


 

 

dancepress