Béjart Ballet Lausanne

01dionysossuite_flevieux_2010_0177-web

Το Μπαλέτο Béjart της Λοζάνης γιορτάζει τα 25 του χρόνια και κάνει στάση στην Αθήνα με τρείς από τις πιο δημοφιλείς χορογραφίες του:

  • «Dionysos (suite) σε μουσική Ρίχαρντ Βάγκνερ, Μάνου Χατζιδάκι και κοστούμια Gianni Versace,
  • «Syncope» μία δημιουργία του διαδόχου του Béjart, Gil Roman,
  • «Bolero», την πλέον εμβληματική χορογραφία του Maurice Béjart, σε μουσική του Maurice Ravel.

Τέσσερα χρόνια μετά το θάνατο του, η κορυφαία ομάδα του Maurice Béjart διατηρεί το υψηλό επίπεδό της και εξακολουθεί να περιοδεύει ανά τον κόσμο και να δέχεται την αγάπη του κοινού. Ο Gil Roman, σημερινός Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Μπαλέτου, που έχει ορίσει ο ίδιος ο Maurice Béjart, κρατά ζωντανό το έργο του μέντορα και δασκάλου του, ακολουθώντας πιστά τα βήματά του. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων αυτών τεσσάρων ετών έχει ανεβάσει νέες εκδοχές σε παραστάσεις όπως: «Le Sacre du printemps», «Ce que l’amour me dit », «Le Concours», «Le Chant du compagnon errant», «Le Marteau sans maître», «Dionysos (suite», «L’Amour la danse», «Le Presbytère…», «Le Tour du monde en 80 minutes» κ.ά. Ο Gil Roman έχει επίσης δημιουργήσει και νέα μπαλέτα.

------------------------

«Διόνυσος (suite)»      

«Ένας Έλληνας αφηγείται το μύθο του Διονύσου, τη θαυμαστή γέννησή του και τον έξαλο χορό του, εκεί που  η Ελλάδα και η Μέση Ανατολή συναντιούνται, στο Πέρασμα για την Ινδία». Το μπαλέτο «Διόνυσος» δημιουργήθηκε, τροποποιήθηκε και ενδυναμώθηκε στο Μιλάνο το 1984, καθώς κατάφερε και καθιερώθηκε, ως μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του ρεπερτορίου του Μπεζάρ. Με στοιχεία ελληνικά από τον Béjart., όπως η είσοδος των «Βάκχων» στην ταβέρνα, το «Διονυσιακό» συρτάκι, η πλοκή στη σύγχρονη εποχή, σε μια ταβέρνα της Αθήνας, ή της Θεσσαλονίκης.
Όσο δε για τα κοστούμια του Gianni Versace – με τον «Διόνυσο» να σηματοδοτεί την αρχή μιας γόνιμης συνεργασίας με το Béjart Ballet Lausanne-, αυτά άφησαν το σκοτάδι της αποθήκης, για να δουν ξανά τα φώτα της σκηνής με τον αέρα της μεγαλοπρέπειας και της αυθεντικότητάς τους. Ο «Διόνυσος» του Μπεζάρ παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 1985 στην Επίδαυρο, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Αθήνας, ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης.

«Syncope»

 Αναμνήσεις, ή φαντασία;  Μνήμη, ή δημιουργία; Ο Gil Roman επαναπροσδιορίζει τη θέση του και τις μνήμες του, δημιουργώντας με μοναδικό στυλ και  φαντασία το χορευτικό αυτό πρελούντιο. 

Δημιουργία, χορογραφία και σκηνοθεσία: Gil Roman
Μουσική: Citypercussion
Κοστούμια: Henri Davila
Φωτισμοί: Dominique Roman
Σκηνικά: Atelier du Teatre-Auditori, Sant Cugat, Ισπανία

«Boléro»

To δημοφιλές μουσικό έργο του γάλλου συνθέτη Μωρίς Ραβέλ (1875 - 1937), γράφτηκε για μπαλέτο το 1928, κατόπιν παραγγελίας της ρωσίδας μπαλαρίνας Ίντα Ρουμπινστάιν, αλλά έγινε γνωστό από τις ορχηστρικές του εκτελέσεις. Το «Μπολερό» δεν είναι ένα από τα σπουδαιότερα έργα του Ραβέλ, αλλά είναι το πιο δημοφιλές. Αποτελεί μια αληθινή ενορχηστρωτική πραγματεία. Ο ίδιος, ο Maurice Béjart περιγράφει τη δημιουργία του Ραβέλ ως εξής: «Η μουσική, αν και πολύ διάσημη, διατηρεί ακόμα μια φρεσκάδα χάρη στην απλότητά της. Μια μελωδία (αρχικά ανατολίτικη και όχι ισπανική) περιστρέφεται αργά γύρω από τον εαυτό της, αυξάνοντας τον ήχο και την ένταση, καταβροχθίζοντας τον ηχοχώρο και καταπίνοντάς τον στο τέλος της μελωδίας».

Ο Maurice Béjart, με το «Μπολερό», επιστρέφει στο πνεύμα της «Ιεροτελεστίας της Άνοιξης». Σε αντίθεση με τους περισσότερους καλλιτέχνες που χορογράφησαν το «Μπολερό» πριν από αυτόν, ο Μπεζάρ αποφεύγει τις εύκολες καθιερωμένες επιλογές και στρέφεται στην απλή, αλλά εξίσου δυνατή, έκφραση της ουσίας. Ο Maurice Béjart δίνει τον κεντρικό ρόλο (της Μελωδίας) σε μια χορεύτρια και στη συνέχεια σ’ ένα χορευτή. Ο Ρυθμός ερμηνεύεται από μια ομάδα χορευτών. Οι πενήντα (50) χορευτές γίνονται ένα με το ρυθμό και τη μελωδία και απογειώνουν τις αισθήσεις του κοινού με μια απαράμιλλη επιβλητικότητα. Το «Μπολερό», που έκανε πρεμιέρα το 1961, έχουν χορέψει μεταξύ άλλων η Μάγια Πλισέτσκαγια (Maya Plisetskaya), η Συλβί Γκιλιέμ (Sylvie Guillem) και ο Jorge Donn.

Χορογραφία: Maurice Béjart
Μουσική: Maurice Ravel
Σκηνογραφία και κοστούμια: Maurice Béjart

--------------------------------------

Maurice Béjart

Διαβάστε περισσότερες βιογραφικές πληροφορίες για τον κορυφαίο χορογράφο κάνοντας κλικ ΕΔΩ

Gil Roman

Καλλιτεχνικός Διευθυντής του συγκροτήματος των Μπαλέτων Béjart της Λοζάνης από το Δεκέμβριο του 2007, ο Gil Roman έσμιξε με τον Maurice Béjart στο Ballet du XXe siècle το 1979, μετά από εντατική εκπαίδευση με τους Marika Besobrasova, Rosella Hightower και José Ferran. Αρχικά, αναδείχτηκε από τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στο Messe pour le temps futur και το ρόλο του Hanan, τον οποίο δημιούργησε στο έργο Dibouk. Το αδιαμφισβήτητο ταλέντο του, ως χορευτή και ηθοποιού αναδεικνύεται σε ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο κατάλογο μπαλέτων, που ερμηνεύει και συχνά ενσαρκώνει: Hamlet, Ring um den Ring, M. C, Le Mandarin merveilleux, Ballet for Life, Le Manteau, Juan y Teresa με την Marie-Claude Pietragalla, Dialogue de l'ombre double, Symphonie pour un homme seul, Lumière, La mort du Tambour, Renard, Iokanaan, Six personnages en quête d’un danseur, Zarathoustra, La Vie du danseur. Το 2005, ο Gil Roman ήταν ο αποδέκτης του αναγνωρισμένου “Danza & Danza” στην κατηγορία Καλύτερος Χορευτής, για την ερμηνεία του ως Jacques Brel στο Brel & Barbara. Το 2006, το Dance Forum του Μονακό του απένειμε το βραβείο “Nijinsky”.

Πέρα από τις ερμηνευτικές του ικανότητες ως ηθοποιός (A-6-Roc, Paradoxe sur le comédien) ή ως χορογράφος (L'Habit ne fait pas le Moine), η επιτυχία του Réflexion sur Béla και άλλες πρόσφατες δημιουργίες του, όπως τα Echographie d'une baleine, Le Casino des Esprits, Aria και Syncope, ανέδειξαν τη σπιρτάδα της δουλειάς του και βοήθησαν να καθιερωθεί ως ταλαντούχος καλλιτέχνης.
Το 2011, έλαβε το “Il Premio internazionale alla carriera, Tenore Giuseppe Di Stefano” στην Catania της Ιταλίας.
-------------------------------------------------

 

Κατά τη διάρκεια των παραστάσεων, το φουαγιέ του Θεάτρου Badminton θα φιλοξενήσει έκθεση με κοστούμια μεγάλων παραστάσεων των Μπαλέτων Béjart Lausanne.

 

 

 


info : Θέατρο Badminton - Ολυμπιακά Ακίνητα Γουδή, 157 73, Αθήνα, τηλ. +30 211 10 100 20  |  Ώρα Έναρξης: 21:00  |  Τιμές Εισιτηρίων: Α 65€,  Β 55€,  Γ 40€, Δ 30€, Φοιτητικό Δ Ζώνης 20€ - Προπώληση: 210 88 40 600 και www.viva.gr 


 

 

dancepress