Ο Christian Rizzo επιστρέφει στην Καλαμάτα

l-association-fragile_christian-rizzo_sakinan_4--marc-domage-web

Στο εμπνευσμένο αυτό σόλο η έννοια της “υπαρξιακής” εξορίας, αλλά και η μοναξιά και η μελαγχολία που συχνά τη συνοδεύουν, θέματα που ο Κριστιάν Ριζό αγγίζει με ευαισθησία και απλότητα, κρατούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Το σόλο, σκηνογραφικά λιτό αλλά με αντικείμενα μιας σημειολογικής αξίας, παρόλο που δεν αφηγείται μια συγκεκριμένη ιστορία, καθηλώνει το θεατή καθώς μπροστά στα μάτια του ξεδιπλώνονται στιγμιότυπα μιας μοναχικής πορείας, μικρά ποιητικά σύμπαντα/τοπία που ο χορευτής δημιουργεί σταδιακά και ενόσω απλώνεται στο χώρο. Η κίνησή του άλλοτε θυμίζει.. έντομο αργά κινούμενο που καταμετρά δειλά και ανιχνεύει το χώρο και τα όριά του. Και άλλοτε μεταλλάσσεται προοδευτικά σε ένα ξέσπασμα απελευθερωτικό ή σε ένα χορό βγαλμένο από την παράδοση της γενέτειρας του Κελεμπέκ.

Ο Κριστιάν Ριζό μας εκπλήσσει με αυτό το σόλο όπου το ανθρώπινο σώμα δεν είναι πια ακίνητο, καλυμμένο ή ακόμη και απόν όπως σε προηγούμενες δουλειές του, αλλά εκτίθεται και κινείται ακάλυπτο στη σκηνή. Διατηρεί όμως πάντα αυτή τη λεπτή και διακριτική προσέγγιση που θέλει το βλέμμα του χορευτή να μην είναι ποτέ απ’ευθείας στραμμένο προς το κοινό, θέμα για το οποίο ο Ριζό έχει πει: «Το κοινό έχει έρθει για να δει εμάς..δεν το κοιτάζουμε εμείς».

Το Sakinan göze çöp batar δεν αποτελεί ένα ακόμη σόλο του Γάλλου χορογράφου. Ο Κριστιάν Ριζό για πρώτη φορά, παραιτούμενος από την ιδέα να ανέβει στη σκηνή και να χορέψει ξανά ο ίδιος, μεταδίδει στον Κερέμ Γκελεμπέκ κάτι πολύ παραπάνω από απλές οδηγίες χορογράφου προς χορευτή. Αναγνωρίζει στο πρόσωπο του Γκελεμπέκ κομμάτια από τον εαυτό του και αυτό τον συγκινεί. Του δανείζει δικά του ρούχα και αντικείμενα για τη σκηνή, και αναζητά τα κοινά σημεία της ιστορίας τους, αυτό το απόσταγμα που στα μάτια του περιέχει κάτι το οικουμενικό.

Έχει αυτό το σόλο βιογραφικό χαρακτήρα; Ο Κριστιάν Ριζό έχει δημιουργήσει αρκετές φορές στο παρελθόν έργα για καλλιτέχνες διαφορετικής εθνικότητας και πάντα τον ενδιαφέρει να ενσωματώνει σε αυτά το βίωμα και την ιστορία που ο καθένας τους φέρει στο σώμα και τη μνήμη του. Έτσι, η προσωπικότητα του Κερέμ Γκελεμπέκ όχι μόνο προβάλλεται στο έργο, αλλά ο ίδιος υπογράφει και τον αινιγματικό τίτλο Sakinan göze çöp batar, μια έκφραση της τουρκικής γλώσσας που σημαίνει "Το μάτι που θα προστατέψεις, είναι αυτό που θα τρυπηθεί".

-------------------------
Ο Κριστιάν Ριζό (Christian Rizzo) γεννήθηκε στις Κάννες. Ίδρυσε την ομάδα του L’association fragile το 1996 και έως σήμερα έχει παρουσιάσει με αυτή περισσότερες από τριάντα παραγωγές για ομαδικά, ή χορευτικά σόλο, performances, καθώς επίσης και άλλα projects παραγγελίες για το χώρο της μόδας και των καλών τεχνών. Με το χορό ήρθε σε επαφή με τρόπο αναπάντεχο, αφού πρώτα δημιούργησε ένα ροκ συγκρότημα, μια φίρμα ρούχων και σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Νίκαιας. Κατά τη δεκαετία του ΄90 συνεργάστηκε ως περφόρμερ με χορογράφους όπως η Ματίλντ Μονιέ, ο Μάρκ Τόμπκινς, αλλά συναντήθηκε καλλιτεχνικά και με τη Βέρα Μαντέρο, τον Ρασίντ Ουραμντάν, την Εμανουέλ Ουίν.

 


info: Μέγαρο Χορού Καλαμάτας (Στούντιο)  | ώρα: 20.00 | εισιτήρια: €15,00 & €12,00 (φοιτητικό / μειωμένο). Για αγορά εισιτηρίων κάντε κλικ εδώwww.kalamatadancefestival.gr


 

dancepress.gr