"Έρωτας & Επανάσταση" - Ανδρονίκη Μαραθάκη

erotas--epanastasi_-02

Μέρος ΙΙΙ: Η ανωμαλία του ελάχιστου

Το έργο αποτελεί το τρίτο μέρος μιας τριλογίας αυτόνομων έργων που ακολουθούν τη θεματική Έρωτας και Επανάσταση. Μελετούν τον έρωτα που υπάρχει καθ’ εαυτόν, ως γενναιότητα σε ό,τι βιώνουμε, και την επανάσταση ως αυτό που δύναται να εμφανιστεί μέσα από μια τέτοια αντιμετώπιση του κόσμου. 

Το μέρος αυτό, με τον υπότιτλο «Η ανωμαλία του ελάχιστου», προτείνει τον έρωτα σαν συμβάν με σίγμα μικρό και όχι κεφαλαίο, αποσυνδέοντάς τον από την επική εικόνα που συχνά κυριαρχεί και προσφέρει κυρίως απόσταση και λατρευτική ποιότητα, χωρίς όμως να μειώνει επ’ ουδενί την Αλήθεια που επινοείται σε αυτόν.
 

Σημείωμα της χορογράφου

Προχωρούν τα βήματά μου από τη μέση και κάτω… Έχει εξατμισθεί η ύλη του θώρακος, αναφέρει ο Ν.Γ.Πεντζίκης. Με μία παρόμοια απορρύθμιση αποτυπώνεται η πραγματικότητα στη μελέτη αυτή. Ένας πιανίστας ερμηνεύει ένα κλασσικό κομμάτι του ρομαντισμού, με σαφή αναφορά σε συγκεκριμένο συνθετικό μοτίβο και «κυκλώνει» ελάχιστα διαφορετικά από μία ομάδα ερμηνευτών πάνω στη σκηνή.

Οι συσχετίσεις ήχου και κίνησης / εικόνας που δηλώνονται στη θέαση του έργου, ενώ είναι ελάχιστα ανακριβείς, αποτυπώνουν αντί για μιαν Ανωμαλία, την ηρεμία που εκδηλώνεται σε στερεοτυπικές συμπεριφορές. Την ηρεμία και προσμονή να συνάψουμε ενώσεις εκ του ασφαλούς, βασισμένοι στην παρακαταθήκη της συλλογικής μνήμης ή του προσωπικού παρελθόντος. Μια λογική αντίδραση επιβίωσης, που συνάμα όμως εμφανίζει περισσότερο μία δυσκολία μετατόπισης από ό,τι έχει εγγραφτεί σε ό,τι δύναται να δημιουργηθεί στο μέλλον.

Οι ερμηνευτές σωματοποιούν από τη μία την έλλειψη των γενναίων παρεκκλίσεων των τροχιών της καθημερινότητας και από την άλλη τις εμφανίζουν εκεί που δείχνουν να μην υπάρχουν. ‘Όποτε ψάχνουν να μειώσουν την απόσταση με τον Άλλο και ενώ στιγμιαία βρίσκονται έκκεντροι όταν αλληλεπιδρούν, δημιουργούν συστήματα στη διάρκεια του χρόνου. Επιτρέπουν να εγκαθιδρυθούν κώδικες έως ότου ένα ελάχιστο «παραπάτημα», μια επιθυμία που παρεκκλίνει, να υπονομεύσει τον ήδη υπάρχοντα και να δημιουργήσει ένα νέο. Οι κώδικες που επανα-δημιουργούνται από μία ανωμαλία είναι ελάχιστα διαφορετικοί.

Ιδέα – Χορογραφία: Ανδρονίκη Μαραθάκη
Ερμηνευτές: Αλέξανδρος Λασκαράτος, Άρης Παπαδόπουλος, Εμμανουέλα Κορκή, Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης, Λουκιανή Παπαδάκη, Μαρία Πασχαλίδου, Μαριάννα Καραβά, Μάρθα Πασακοπούλου, Ματίνα Κοκολάκη
Ζωντανά στο πιάνο: Παναγιώτης Κραμπής, Γιώργος Πατεράκης

------------

Η Ανδρονίκη Μαραθάκη σπούδασε Συντήρηση Αρχαιοτήτων και ‘Έργων Τέχνης (Αθήνα). Αλλάζοντας κατεύθυνση σπούδασε χορό και σαν υπότροφος του Ι.Κ.Υ. συνέχισε σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο University of London.

Η έρευνά της μέσω της πρακτικής του χορού, υπό τον όρο “μετατροποιήσιμες χορογραφίες” αφορά τις δομές σύνθεσης, τη χορογράφηση ροών κίνησης και τη δημιουργία λειτουργικής κίνησης, τόσο μέσω της αστάθειας και της μετατόπισης του ανθρωπίνου σώματος, όσο και μέσω της χρήσης υλικών, κυρίως οργανικών. Έχει συμμετάσχει ως visiting artist για δυο χρονιές στο choreography lab / κινητήρας και έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τους: Πέτρο Γάλλια, SaLtaTor, Κωνσταντίνο Μίχο, Κωνσταντίνο Ρήγο, Φώτη Νικολάου, κ.α. Από τον Απρίλιο του 2016 είναι μέλος του Δ.Σ. της ΚΣΟΤ, και τα δύο τελευταία χρόνια είναι μέλος της ομάδας Dancing to connect / Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών. Είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας Κόκκου Ροιής.

Διδάσκει κίνηση και αυτοσχεδιασμό σε χορευτές ανήλικους και ενήλικους.Εκτός των χορογραφικών έργων που έχει παρουσιάσει, οργανώνει και επιμελείται δράσεις με τη συμμετοχή κοινού και περφόρμερς, επαγγελματιών και μη.
 


info: Art Factory – Τεχνοστάσιο, Πειραιώς 178 & Λαμίας 6, Πετράλωνα | ώρα έναρξης: 21.00 | Τιμές εισιτηρίων: 12€. Πληροφορίες - καρατήσεις: 6906483978  | Διάρκεια παράστασης: 40΄χωρίς διάλειμμα


 

© Παναγιώτης Μαϊδης, Βαγγέλης Πούλης
 

dancepress.gr