Adi Boutrous και Andrea C. Martini στην Καλαμάτα

scarabeo-angles-and-the-voidandrea-martini-36-yair-meyuhas

23ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

  • It’s Always Here - Άντι Μπούτρους

Ο Άντι Μπούτρους (Adi Boutrous) είναι άραβας χορογράφος και χορευτής. Τα έργα του μιλούν για τη μειονοτική του ταυτότητα, για το πώς είναι να ζει ως Άραβας στην ισραηλινή κοινωνία. Στο Ιt’s Always Here παραμερίζει το ζήτημα της ταυτότητας και επικεντρώνεται στην έρευνα της σωματικότητας. Με συν-χορευτή του τον Εβραίο Αβεσαλώμ Λατούσα, δημιουργούν μία κοινή, αμοιβαία ταυτότητα. Στο έργο παρουσιάζονται σχέσεις ανθρώπινες, συναισθηματικές, χειριστικές που αντικατοπτρίζουν την πανταχού παρούσα σχέση πλειονοτήτων και μειονοτήτων.

Πρόκειται για ένα σωματικά απαιτητικό έργο που αντιπροσωπεύει την προσπάθειά του χορογράφου να βρει σταθερότητα, σιγουριά και ισορροπία στην κοινωνία του Ισραήλ, αφού «το σώμα κουβαλάει την ταυτότητά μας. Η ένταση που κυριαρχεί στο δημόσιο χώρο απηχεί στα σώματά μας, που παλεύουν για επιβίωση, πασχίζουν για ένα άγγιγμα και ορίζουν τη συγχώνευση των συνόρων», όπως λέει ο ίδιος.

Χορογραφία: Άντι Μπούτρους
Eρμηνεύουν: Αβεσαλώμ Λατούσα, Άντι Μπούτρους
Διάρκεια: 35'

Ο Άντι Μπούτρους γεννήθηκε το 1989. Ζει και εργάζεται στο Τελ Αβίβ. Ολοκλήρωσε σπουδές χορού στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών της Μάττε Ασέρ, και στη συνέχεια στη Σχολή Επαγγελματικού Χορού Maslool, στο Τελ Αβίβ. Με το έργο του What Really Makes Me Mad, απέσπασε το Α΄ βραβείο στο φεστιβάλ Shades of Dance, το 2013.

O Αβεσαλώμ Λατούσα γεννήθηκε στο 1987 στην Αστόντ του Ισραήλ. Πήρε μαθήματα χορού στο εργαστήρι χορού της Χάιφας. Ανεξάρτητος χορευτής, συναντήθηκε καλλιτεχνικά με τον Άντι Μπούτρους το 2015.

 

  • Scarabeo, Angles and The Void,  του Αντρέα Κοστάντζο Μαρτίνι

Scarabeo στα ιταλικά είναι ο σκαραβαίος, το σκαθάρι που για τους αρχαίους Αιγύπτιους υπήρξε σύμβολο του κύκλου της ζωής και της αναγέννησης. Στα ιταλικά η ίδια λέξη χρησιμοποιείται και για το επιτραπέζιο παιχνίδι Scrabble, όπου γράμματα χρησιμοποιούνται παραπάνω από μία φορές για να σχηματίσουν διαφορετικές λέξεις, με διαφορετικό νόημα σε ένα συγκεκριμένο χώρο. Αυτές είναι οι δύο κύριες κατευθύνσεις για το έργο, που ο Αντρέα Κοστάντζο Μαρτίνι θα παρουσιάσει στο Φεστιβάλ της Καλαμάτας.

Κατά τη χορογραφική διαδικασία, σκέφτηκε να μεταχειριστεί το σώμα του χορευτή αποκλειστικά ως φυσικό αντικείμενο και όχι ως πηγή συναισθημάτων, έτσι δημιούργησε το υλικό των κινήσεων, και ύστερα έκανε διαφορετικούς συνδυασμούς για να δομήσει μια ξεκάθαρη λογική αφήγησης. Αυτόν τον τρόπο διαπραγματεύεται το θέμα του μέσα στο αυστηρό πλαίσιο μιας χορογραφίας, όπου ό,τι κρατάει τους χορευτές σε ετοιμότητα και τους επιτρέπει να μεταμορφώνονται κάθε φορά είναι η επίπονη, κοπιώδης προσπάθεια της σάρκας, του δέρματος, των αρθρώσεων, και το βλέμμα του κοινού.

Ο γεννημένος στην Ιταλία χορογράφος Αντρέα Κοστάντζο Μαρτίνι (Andrea Costanzo Martini) σπούδασε σύγχρονο χορό και μπαλέτο. Το 2006 μπήκε στο δυναμικό του Batsheva Ensemble και, δύο χρόνια αργότερα, στην κυρίως ομάδα. Εκεί χόρεψε έργα των Οχάντ Ναχαρίν και Σαρόν Ευάλ, ενώ άρχισε να δραστηριοποιείται ως χορογράφος και δάσκαλος της τεχνικής gaga. Αργότερα συνεργάστηκε και με την Ίνμπαλ Πίντο. Έργα του έχουν παρουσιαστεί και βραβευθεί σε διεθνή Φεστιβάλ όπου, σε πολλά από αυτά, έχει εκπροσωπήσει το Ισραήλ. Ο Αντρέα Κοστάντσο Μαρτίνι το 2013, τιμήθηκε με Α΄ βραβείο ως χορευτής και χορογράφος για το σόλο του What Happened in Torino, στο διεθνή διαγωνισμό της Στουτγάρδης. Τον Δεκέμβριο του 2016 απέσπασε το Β΄ βραβείο στο διεθνή διαγωνισμό χορογραφίας του Ισραήλ, για το σόλο του Occhio di bue.

Χορογραφία: Αντρέα Κοστάντζο Μαρτίνι
Ερμηνεύουν: Avidan Ben-Giat, Αντρέα Κοστάντζο Μαρτίνι
Διάρκεια: 35'

 


info: 23 Ιουλίου 2017 | Μέγαρο Χορού Καλαμάτας (στούντιο)  | ώρα: 19.00 | Εισιτήρια: 12€. Για αγορά εισιτηρίων κάντε κλικ εδώ | www.kalamatadancefestival.gr


 

φωτο από το έργο Scarabeo, του Αντρέα Κοστάντζο Μαρτίνι

dancepress.gr