Ξεκινά την Παρασκευή 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

sharon-fridman-_-free-fall--saris-_-den-engelsman-small

Με δύο παραστάσεις που προσεγγίζουν διαφορετικά την έκφραση της σωματικότητας, ανοίγει την αυλαία του το 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας (13 - 22 Ιουλίου 2018) και με τα ηνία της καλλιτεχνικής διεύθυνσης να έχουν περάσει πλέον στα χέρια της χορεύτριας και χορογράφου Λίντας Καπετανέα.

Χωρίς το πανέμορφο και ειδυλλιακό Κάστρο της Καλαμάτας, αλλά με το Μέγαρο Χορού της Μεσσηνιακής πόλης να φιλοξενεί σχεδόν όλες τις παραστάσεις της διοργάνωσης, το διήμερο 13 και 14 Ιουλίου θα δούμε την ισπανική ομάδα Σαρόν Φρίντμαν (φωτο) και το έργο τους Free Fall, μια ιδιαίτερη χορογραφία, μείγμα ισραηλινού φολκλόρ, σύγχρονου χορού και μπαλέτου. Τις ίδιες ημερομηνίες, ο περίφημος ζωγράφος, γλύπτης και περφόρμερ Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν, με το Transfiguration, μια αναζήτηση της σαμανιστικής, ζωώδους ουσίας της ανθρώπινης φύσης, θα παρουσιάσει ένα συγκλονιστικό σόλο μεταμόρφωσης και ερωτημάτων ταυτότητας. (Διαβάστε το πλήρες πρόγραμμα του Φεστιβάλ εδώ)

Παράλληλα, στις 13/7 εγκαινιάζεται η έκθεση φωτογραφίας του Ζοζέφ Νάτζ με τίτλο Inhancutilitatem (ώρα 21.00, Φουαγιέ Μεγάρου Χορού Καλαμάτας), με την παρουσία του καλλιτέχνη και συγχρόνως ξεκινά και το 10ημερο σεμινάριο του σλοβάκου Peter Jasko.

13 & 14 Ιουλίου 2018


 

Transfiguration / Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν

Το Transfiguration αφηγείται την ιστορία της ανεκπλήρωτης επιθυμίας του ζωγράφου και γλύπτη να εμφυσήσει ζωή στο δημιούργημά του. Σε μια χειρονομία απελπισίας, καλύπτει με πηλό το κεφάλι του, θάβοντας έτσι τον εαυτό του, εξαλείφοντας την ταυτότητά του, μεταμορφωνόμενος σε ζωντανό έργο τέχνης. Το υλικό όμως του κρύβει το φως και τον αναγκάζει να στρέψει το βλέμμα βαθιά μέσα του.

Σε μια συγκλονιστική παράσταση, ο Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν (Olivier de Sagazan) αλλάζει ταυτότητες επί σκηνής – από άνθρωπος σε ζώο και από ζώο σε διάφορα υβριδικά πλάσματα. ∆ιαπερνά, ξεκολλά και αφαιρεί τα στρώματα του πηλού από το πρόσωπό του, σε μια αγωνιώδη αναζήτηση νέας ουσίας και μορφής. Ο Σαγκαζάν έχει πει: «Με αφήνει κατάπληκτο το πόσο φυσιολογικό, ακόμη και ασήμαντο, θεωρούν οι άνθρωποι το γεγονός ότι είναι ζωντανοί». Στο Transfiguration, ανασημασιοδοτεί την έννοια της ζωής, προσφέροντας μια συναρπαστική, ενοχλητική αλλά και συγκινητική ματιά σε μια εναλλακτική αντίληψη του εαυτού, απελευθερωμένου από αναστολές.

Ερμηνεία: Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν
Διάρκεια: 45’
∆εν επιτρέπεται η είσοδος σε ανήλικους κάτω των 16 ετών.

Ο Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν γεννήθηκε στο Κονγκό και μεγάλωσε στη Γαλλία. Σπούδασε βιολογία, αλλά εδώ και δύο δεκαετίες έχει αφιερωθεί στην τέχνη. Στο έργο του διερευνά το σώμα του, καθώς και τις δομές που καθορίζουν το άτομο, όπως οι επιταγές της κοινωνίας, του πολιτισμού και της Ιστορίας. Η δημιουργική διαδικασία του καλλιτέχνη συνίσταται στην τοποθέτηση και διαδοχική αφαίρεση στρωμάτων πηλού, έως ότου αποκαλυφθεί ένα άγριο, αρχέγονο και απελευθερωμένο άτομο. Η σειρά έργων Transfiguration δημιουργήθηκε το 1999 και καταπιάνεται με την αναζήτηση της σαμανιστικής, ζωώδους και αδάμαστης ουσίας της ανθρώπινης φύσης. Εκτός από τις σκηνικές του εμφανίσεις, έχει παρουσιαστεί στην κινηματογραφική ταινία Samsara του Ron Fricke, την τηλεοπτική
σειρά Channel Zero του Nick Antosca, σε βιντεοκλίπ των Mylène Farmer και FKA Twigs, καθώς και σε ταινία μόδας με τους Nick Knight και Gareth Pugh.
 


info: 13 & 14 Ιουλίου 2018 | Μέγαρο Χορού Καλαμάτας (Στούντιο) | Ώρα: 20.00 | Γενική είσοδος: 12€. Αγορά εισιτηρίων εδώ


 


 

Free Fall / Compania Sharon Fridman

Ο Σαρόν Φρίντμαν (Sharon Fridman) δημιουργεί μια ιδιαίτερα χορογραφία για πέντε επαγγελματίες χορευτές και είκοσι ερασιτέχνες. Η πτώση, η καθετότητα, η επαφή, η αναγκαιότητα και η ώθηση είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το Free Fall, μια γεμάτη τόλμη χορογραφία που δοκιμάζει τα όρια της σταθερότητας.

Η πτώση γίνεται μια συνεχής αφετηρία από την οποία γεννιέται μια απέραντη ποικιλία κινήσεων, καθώς το σώμα αντιστέκεται στην απώλεια της όρθιας θέσης. Ο επαναλαμβανόμενος χωρισμός και η επανένωση των σωμάτων δημιουργούν δυνατές εικόνες και ενεργοποιούν σύνθετες και λεπταίσθητες δυναμικές. Η πρώτη ύλη για τη σύνθεση της κίνησης είναι η φυσική κίνηση, από την οποία αναδύεται ένας ουσιαστικός χορός, απογυμνωμένος από τεχνάσματα και πόζες. Στην αναζήτηση της αληθινής δεξιοτεχνίας, η ειλικρίνεια πηγάζει από τον βαθύ σύνδεσμο του καλλιτέχνη με αυτό που εκφράζει. Παγιδευμένο σε έναν φαύλο κύκλο πτώσης και επανόρθωσης, το Free Fall είναι μια εκπληκτική παράσταση που μας καλεί να ανακαλύψουμε εμείς οι ίδιοι, αν είναι πράγματι δυνατή μια ελεύθερη πτώση.

Χορογραφία: Σαρόν Φρίντμαν σε συνεργασία με τους χορευτές
Χορευτές: Tania Garrido, Richard Mascherin, Lucía Montes, Melania Olcina, Juan Carlos Toledo
Πρωτότυπη μουσική: Luis Miguel Cobo & Idan Shimoni
Διάρκεια: 60’

Η ομάδα σύγχρονου χορού Compañía Sharon Fridman ιδρύθηκε το 2006 στη Μαδρίτη. Καλλιτεχνικός διευθυντής της ομάδας είναι ο Σαρόν Φρίντμαν, του οποίου έργα έχουν παρουσιαστεί σε πολλά φεστιβάλ και αίθουσες παραστάσεων ανά τον κόσμο. Οι δημιουργίες του έχουν βραβευθεί, μεταξύ άλλων, στο ∆ιαγωνισμό Χορογραφίας Μπούργος - Νέας Υόρκης, στον ∆ιεθνή ∆ιαγωνισμό Χορογραφίας «Αλίθια Αλόνσο», το ∆ιαγωνισμό Χορογραφίας της Μαδρίτης, στη ∆ιεθνή Συνάντηση Θεάτρου και Χορού της Χουέσκας, την Πλατφόρμα Χορού της Βέρνης, τη διοργάνωση Max Award 2015. Η δουλειά της ομάδας βασίζεται σε τρεις άξονες: τον κώδικα επικοινωνίας, την κοινωνική διάσταση του χορού και την κατάργηση της σύμβασης «σκηνή-θεατής» («σπάσιμο του τέταρτου τoίχου»). Πολλές διεθνείς ομάδες έχουν εντάξει στο ρεπερτόριό τους έργα της Compañia Sharon Fridman (Εθνικό Μπαλέτο της Παραγουάης, Kukai Dantza-Ισπανία, ομάδα χορού Vertigo-Ισραήλ, Compagnie Jus de la Vie-Σουηδία, Compañía Nacional de Danza-Ισπανία)
 


info: 13 & 14 Ιουλίου 2018 | Μέγαρο Χορού Καλαμάτας (κεντρική σκηνή) | Ώρα: 22.00 | Είσοδος: 12€, 15€. Αγορά εισιτηρίων εδώ



13 - 22 Ιουλίου 2018


 

Έκθεση φωτογραφίας του Ζοζέφ Νάτζ

Με τη σειρά Inhancutilitatem, ο Ζοζέφ Νάτζ (Josef Nadj) επιστρέφει στην κυανοτυπία, αυτόν τον πρόγονο της φωτογραφίας, με μια κίνηση που παραπέμπει σε επιστροφή στις ρίζες. Μια χαρούμενη, πανθεϊστική γιορτή, ένα παιχνίδι με τις καταστάσεις της ύλης –συνδυάζοντας υφές, γραμμές και μοτίβα– σε αναζήτηση νέων μορφών ζωής. Μπορεί κανείς να διακρίνει εδώ μια «ιεροτελεστία μύησης» στο βαθύ αυτό, σχεδόν μυστικιστικό γαλάζιο, που ανάμεσα στο κυανό και το πρωσικό μπλε φέρνει στο νου νέους ουρανούς.

Ένας εσωτερικός τόπος όπου η κίνηση της ύπαρξης δημιουργεί, τόσο για τον κυνηγό-συλλέκτη όσο και για τον θεατή, ένα συναρπαστικό αντικείμενο για στοχασμό.

Γι’ αυτόν το σκοπό, οι φιλεύσπλαχνοι άγγελοι επινόησαν μορφές, ήχους, είδωλα και άγνωστα σημεία και τα φανέρωσαν σε εμάς, τους θνητούς, εκθαμβωτικά και χωρίς κανένα νόημα στην κοινή χρήση της γλώσσας και, παρ’ όλ’ αυτά, ικανά να προκαλούν στη λογική μας τον ύψιστο θαυμασμό, την αδιάλειπτη διερεύνηση του νοητού κι ύστερα το σεβασμό και τον έρωτα προς αυτά τα ίδια (Johannes Reuchlin, De Arte Cabalistica, Hagenhau, 1517, III).

 


info: 13 - 22  Ιουλίου 2018 | Φουαγιέ Μεγάρου Χορού Καλαμάτας  | Εγκαίνια Έκθεσης: 13/7, ώρα 21:00. Ώρες έκθεσης: 10:00-13:00 & 19:00-22:00  | Είσοδος ελεύθερη



14 Ιουλίου 2018


 

Home / Akira Yoshida

Στην εποχή μας, εποχή παρακμής, η απληστία δημιουργεί μια ψευδή αίσθηση εξουσίας, που μας κάνει να μη συνειδητοποιούμε τη λεπτή διαφορά μεταξύ «ονείρου» και «εφιάλτη».

Χορογραφία και ερμηνεία: Akira Yoshida

O Ακίρα Γιοσίντα, γεννημένος το 1990 στη Ναβάρα της Ισπανίας, είναι χορευτής με έδρα το Ζάλτσμπουργκ. Μετεξελίχθηκε από πολυβραβευμένο χορευτή του break dancing, σε χορευτή σύγχρονου χορού αποφοιτώντας από το SEAD – την Πειραματική Σχολή Χορού του Ζάλτσμπουργκ. Έχει συνεργαστεί με τις ισπανικές ομάδες Quiero Teatro, Jordi Vilaseca, και την αυστριακή Hungry Sharks. Έχει κερδίσει το πρώτο, δεύτερο και τρίτο βραβείο σε πάνω από 40 διαγωνισμούς σε Ισπανία, Γαλλία και Αυστρία. Έχει παρουσιάσει δύο σόλο, το Hogar και το Ceniza. Το Home είναι το τρίτο σόλο του.


info: 14 Ιουλίου 2018 | Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας | Ώρα: 19.00 | Είσοδος ελεύθερη


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΔΩ

dancepress.gr