"AMID", της Χρυσάνθης Μπαδέκα

amid1_low

Μια multimedia dance performance

Το AMID εξελίσσεται μέσα σε μία εικαστική εγκατάσταση, όπου το κοστούμι-μάσκα, ο ήχος, το φως και η ψηφιακή εικόνα, προσφέρουν αισθητηριακά ερεθίσματα, αναδεικνύοντας ποικίλες πτυχές του εικαστικού τοπίου - στιγμές και λειτουργίες που ζητούν να αναδυθούν μέσω του σώματος. Οι λειτουργίες αυτές υφαίνουν ένα δίκτυο ανάμεσα στο σώμα και στον χώρο, διαμορφώνοντας την μεταβαλλόμενη δομή τους. Ένα ζωντανό υφαντό που κινείται εν μέσω και ταυτόχρονα περιβάλλει το σώμα και τον χώρο αντανακλώντας σαν καθρέφτης τις μορφές τους στην ύφανσή του.

Το έργο δομείται μέσα από ένα σύνολο επεισοδίων, όπου η ηρεμία και η σιωπή, η ευδαιμονία ή η ανησυχία, μία τροπική ή παγωμένη ατμόσφαιρα μπορούν να αποκαλυφθούν. Είναι μία αντανάκλαση και μελέτη της ανταλλαγής των δύο κόσμων: του εσωτερικού με του εξωτερικού, του εικονικού με του αληθινού, του παρελθόντος με του μέλλοντος. Μία απόπειρα οπτικού και ηχητικού συγκερασμού νόησης και ποίησης, όπου η λειτουργία και το άφατο συναντιούνται στον αιθέρα.

ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ

Το AMID αποτελεί το δεύτερο έργο της χορογραφικής μελέτης της Χρυσάνθης Μπαδέκα επάνω στην προβληματική what remains? Ο τίτλος του έργου προέρχεται από τον όρο amidst (εν μέσω). Ο όρος αυτός λειτουργεί ως δομικό στοιχείο υλοποίησης της ιδέας, καθώς το AMID γεννήθηκε μέσα στο πρώτο έργο της θεματικής (2016) κι αναπτύχθηκε διαμεσικά μέσα από πολλές δράσεις, για να φτάσει να παρουσιαστεί σε μορφή πολυμεσικής παράστασης χορού σήμερα - σε συνεργασία με μία ομάδα ανεξάρτητων δημιουργών-συντελεστών. H διερεύνηση επικεντρώθηκε στην έννοια των ορίων του Μέσα και του Έξω και της λειτουργίας της αντανάκλασης, με την οποία αντιλαμβανόμαστε κατά κάποιον τρόπο την ανταλλαγή του εσωτερικού με το εξωτερικό κόσμο.

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

Στο AMID, η έννοια 'εν μέσω' κλήθηκε να εφαρμοστεί και ως προσωπική πρακτική μετακίνησης του ενός δημιουργικού συνεργάτη προς τις περιοχές του άλλου. Ως πολυμεσική παραγωγή, η ανάγκη δημιουργίας ενός καινούριου δικτύου επικοινωνίας μεταξύ των συνεργατών από τα διαφορετικά καλλιτεχνικά πεδία ήταν απαραίτητη για την γόνιμη συνδιαλλαγή. Με άξονα τον διαμεσικό (transmedia) τρόπο σκέψης, προσκλήθηκαν σε συνεργασία ανεξάρτητοι καλλιτέχνες, με κοινό χαρακτηριστικό τo ενδιαφέρον και την επαφή τους με το ανθρώπινο σώμα και την κίνηση.

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ METTE STERRE

Η συνεργασία προέκυψε από την κοινή ανάγκη, μεταξύ της Mette Sterre και της Χρυσάνθης Μπαδέκα, να διερευνηθεί το πώς ένα γλυπτικό κοστούμι-μάσκα μπορεί να δημιουργήσει νέους τρόπους κίνησης στο ανθρώπινο σώμα, προσδίδοντας στο κοστούμι-μάσκα βασικό ρόλο στη δραματουργία και την ανάπτυξη ενός χορογραφικού έργου. Και οι δύο δημιουργοί διερεύνησαν τον όρο amidst τόσο σε επίπεδο περιεχομένου, όσο και σε επίπεδο υλοποίησης της ιδέας. Με δεδομένο τις απαιτήσεις μιας πολυμεσικής παραγωγής και την αναγνώριση των λειτουργιών ανατροφοδότησης (feedback) και αντανάκλασης (reflection) ως βασικοί μηχανισμοί συνεργασίας, επιχειρήθηκε η δημιουργία ενός αρθρωτού τρόπου εργασίας εξ αποστάσεως. Συνεχόμενες ανταλλαγές κι ενημερώσεις πραγματοποιήθηκαν μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (fb, skype, what’sapp), η βιντεοσκόπηση χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο καταγραφής και οπτικής επικοινωνίας των σταδίων ανάπτυξης, ενώ πραγματοποιήθηκαν και 4 residencies μεταξύ Αθήνας και Άμστερνταμ. Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας παρουσιάζεται μέσα από την πολυμεσική παράσταση χορού AMID, αλλά και από ένα backstage ντοκιμαντέρ χορού.

Ιδέα, χορογραφία: Χρυσάνθη Μπαδέκα
Eρμηνεία: Βάλια Παπαχρήστου
Σχεδιασμός γλυπτικού κοστουμιού: Μette Sterre
Διάρκεια: 45΄

 


info: 1, 2, 8, 9 Απριλίου 2019 | Θέατρο «Ροές», Ιάκχου 16, Γκάζι, Αθήνα (μετρό Κεραμεικός), τηλ. 210 347 43 12 | Γενική είσοδος: 12€, άνεργοι / φοιτητές / άνω των 65 : 8€  | Ώρα: 21.30


 

dancepress.gr