" Οh! Deep Sea - Corpus II " - AdLibdances

corpus-ii-web

Η Κατερίνα Παπαγεωργίου, από την ίδρυση της ομάδας της adLibdances (2001) μέχρι σήμερα, δεν σταματά να διερωτάται γύρω από τις βασικές αρχές της κίνησης και της δομής των έργων που παρουσιάζει. Με επίκεντρο στις αναζητήσεις της το ερώτημα «τι έχει απομείνει να χορευτεί», επαναπροσδιορίζει την παραστατική φόρμα προκειμένου να εντοπίσει το προσωπικό της κινητικό λεξιλόγιο και να εκφραστεί μέσα από αυτό. Έτσι, η γραφή της, από τη σόλο δημιουργία με έμφαση στην εσωτερικότητα, περνά σε ευρύτερα σύνολα, παρατηρώντας τη δυναμική των σχέσεων που προκύπτουν από τη συνύπαρξη των μονάδων.

Η σειρά έργων Oh! Deep Sea, με κοινό παρανομαστή την Οδύσσεια, ουδόλως σχετίζεται με τη μιμητική αναπαράσταση του έπους. Τη χορογράφο ενδιαφέρουν περισσότερο τα αρχέτυπα που μπορεί να διακρίνει κανείς πίσω από τους χαρακτήρες της εκάστοτε ραψωδίας. Ποια είναι όμως η απόσταση που μας χωρίζει από το ομηρικό έπος σήμερα; Το ταξίδι του Οδυσσέα είναι συμβολικό: «Η έννοια της επιστροφής χαρακτηρίζει κάθε ταξίδι, ο χρόνος αλλοιώνει τα πάντα. Ο τόπος της επιστροφής είναι και δεν είναι ο ίδιος, ενώ είναι πάντα εκεί»*.
Ποιος ο ρόλος του σώματος και με τι καλείται να αναμετρηθεί προκειμένου να αναβιώσει τις συνθήκες του έπους; Το σώμα των ερμηνευτών, ως δέκτης μεταφυσικών και κοινωνικοπολιτικών δυνάμεων, αποτελεί παράλληλα την επιφάνεια πάνω στην οποία προβάλλονται ανακόλουθα οι διαφορετικές διαστάσεις του χρόνου: παρελθόν, παρόν και μέλλον. Η έννοια της αφηγηματικότητας προσεγγίζεται μέσω μιας ελλειπτικής, επαναλαμβανόμενης κίνησης, ενώ η διάρκεια της παράστασης δεν δηλώνεται απλώς από τη σκηνική παρουσία. Όλα έχουν ήδη ξεκινήσει και το τέλος παραμένει ακόμη απροσδιόριστο· το ίδιο το έπος επιβάλλει μια ισχυρή αναβολή μέσω του ρυθμού του. Έτσι και η ιστορία «ταξιδεύει προς τα μπρος, στέλνοντας σήματα, καθώς πλησιάζει τον δικό μας χώρο και τον δικό μας χρόνο. Ύστερα, σάμπως να ήταν πλανητικό αστέρι, πάλι απομακρύνεται. Στο μεταξύ όμως έχει προλάβει να μας κοιτάξει με παράξενη οικειότητα»*.

Η Κατερίνα Παπαγεωργίου σπούδασε στην Κρατική Σχολή Χορού και συνέχισε τις σπουδές της στο Trisha Brown Studio (τεχνική και ρεπερτόριο) στη Νέα Υόρκη το 2000, με υποτροφία του Ιδρύματος Fulbright. Το 2001 ίδρυσε την ομάδα adLibdances. Το 2007 εγκαταστάθηκε στο Βερολίνο για να συνεχίσει τις σπουδές της σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Hochschulübergreifendes Zentrum Tanz / Universität der Künste Berlin. Παραστάσεις της έχουν φιλοξενηθεί σε ευρωπαϊκές σκηνές και διεθνή φεστιβάλ.

* Δ. Ν. Μαρωνίτης, «Επτά μεταφραστικά διλήμματα», εισαγωγή στο Ομήρου Οδύσσεια, εκδ. Καστανιώτη (Αθήνα 1996).

Χορογραφία: Κατερίνα Παπαγεωργίου (Kat Válastur)
Ερμηνεύουν: Κατερίνα Παπαγεωργίου (Kat Válastur), Yohei Yamada
Σκηνικά-Φωτισμοί: Ulrich Leitner
Κοστούμια: Ben Klunker, Άγγελος Μεντής
Ήχος: Arik Hayut
Δραματουργία: Νίκος Φλέσας
Υπεύθυνος Τύπου & Παραγωγής: Björn Frers - Bjorn & Bjorn
Βοηθός χορογράφος & Φωτογράφος: Ιωάννης Ρουμελιώτης
Βοηθός σκηνογράφος: Laila Rosato Lüke
Συμπαραγωγή: Haupstadtkulturfonds Berlin,  Hebbel-am-Ufer (HAU 3)


Συζήτηση με τους συντελεστές της παράστασης την Πέμπτη 19 Μαϊου 2011. Συντονισμός: Γιώργος Μητρόπουλος, δημοσιογράφος.

***

info : →  ΜΙκρή Σκηνή  -  Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Λ. Συγγρού 107 – 109, Αθήνα │ ΩΡΑ : 21:00 │ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ : 22€,  Φοιτητικό 12€ │ Τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων: τηλ. 210 900 5 800 ( Δε – Κυρ 9:00-21:00 ) και ηλεκτρονική πώληση εισιτήριων στο www.sgt.gr  | Εκδοτήρια εισιτηρίων: ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ, Λ.Συγγρού 107-109, Ωράριο λειτουργίας: Δε-Κυρ: 12:00-21:00

dancepress