Χοροθεραπεία στο Ελληνοβρετανικό

42

Σεμινάρια, διαλέξεις, εκπαιδευτικά προγράμματα στη χοροθεραπεία


Η Χοροθεραπεία είναι μια δημιουργική ψυχοθεραπεία. Το μέσον της είναι η κίνηση, η έκφραση δηλαδή μέσα από το σώμα. Σκοπός της είναι να προσφέρει στο άτομο ένα ασφαλές θεραπευτικό πλαίσιο, όπου μέσα σε αυτό μπορεί να εξερευνήσει τον εαυτό του και τις σχέσεις του με τους άλλους, τόσο σε σωματικό, όσο και σε συναισθηματικό και σε πνευματικό επίπεδο.

Η Χοροθεραπεία στηρίζεται στην αρχή, ότι ο τρόπος που κινούμαστε και εκφραζόμαστε μη λεκτικά, εκδηλώνει τον τρόπο που αισθανόμαστε και σχετιζόμαστε με τους άλλους. Το σώμα γνωρίζει, είναι μέσον πρόσβασης στο προσωπικό και συλλογικό ψυχικό υλικό. Είναι ικανό να μας οδηγήσει σε μια αδιαμφισβήτητη γνώση του ποιοί είμαστε, τι αισθανόμαστε, ποιές είναι οι ανάγκες μας και ποιές οι επιλογές μας, αρκεί να το αφουγκραστούμε και να εμπιστευτούμε τη σοφία του. Μαθαίνοντας να το ακούμε και να το παρατηρούμε, ερχόμαστε σε μεγαλύτερη, βαθύτερη και αληθινή επαφή με τον εαυτό μας. Το σώμα μας δίνει πληροφορίες για το πώς διαχειριζόμαστε τον εσωτερικό μας κόσμο και πώς τον προβάλλουμε προς τα έξω.

Η θεραπεία μέσω του χορού και της κίνησης βασίζεται στην παρατήρηση και ερμηνεία των κινήσεων και στάσεων του σώματος, στην εκδήλωση και έκφραση του Εαυτού μέσω της αυθεντικής ελεύθερης κίνησης του σώματος, στην ενδυνάμωση των φυσικών πόρων δύναμης που έχουμε διαθέσιμους για τη διαχείριση των συναισθημάτων μας και στην ανακάλυψη νέων επιλογών και δυνατοτήτων. Είναι το απόλυτο και μοναδικό μέσο που έχουμε διαθέσιμο για να δημιουργήσουμε αλλαγή στη ζωή μας και στον τρόπο που βιώνουμε τον εαυτό μας, επειδή σε αυτό «κατοικούμε» και με αυτό εκφραζόμαστε και δημιουργούμε ανά πάσα στιγμή. Η Χοροθεραπεία προσεγγίζει τη θεραπεία σαν ένα όλον, όπου οι ψυχικοί παράγοντες επηρεάζουν τις σωματικές συνθήκες και αντίστροφα.

Το Ελληνοβρετανικό προσφέρει εδώ και πέντε χρόνια διαλέξεις και βιωματικά σεμινάρια χοροθεραπείας και για δεύτερη συνεχή χρονιά, ολοκληρωμένα ετήσια προγράμματα επαγγελματικής εξειδίκευσης στις Τέχνες & Ψυχοθεραπεία.

Κατά το Ακαδημαϊκό έτος 2017-18 θα προσφέρει το Ετήσιο Πρόγραμμα μετεκπαίδευσης “Η χρήση της χοροθεραπείας στην Υγεία & την Εκπαίδευση”, που θα ξεκινήσει στις 16 Οκτωβρίου 2017. Πληροφορίες για το πρόγραμμα της Χοροθεραπείας εδώ
 
Διευθύντρια Τομέα Ψυχολογίας: Μαρία Καρκανιά | Υπεύθυνη Επικοινωνίας-Μάρκετινγκ: Κατερίνα Δαμιανίδου
 


info: Ελληνοβρετανικό, Ρεθύμνου 2, 106 82, Αθήνα (Μουσείο), τηλ / φαξ : 210 821 77 10, email: contact@bhc.gr - www.ellinovretaniko.gr


Οι Εισηγήτριες του Ελληνοβρετανικού
 

Η Αναστασία Νικολίτσα είναι Χοροθεραπεύτρια και Σωματοκεντρική Ψυχοθεραπεύτρια. Εκπαιδεύτηκε από πολύ μικρή στην τέχνη του χορού και συνέχισε σε επαγγελματικό επίπεδο τις σπουδές της στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού της Άννας Πέτροβα. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές Xoροθεραπείας (Μ.Α. in Dance Movement Psychotherapy) στο Laban Centre / City University του Λονδίνου, και κατόπιν εκπαιδεύτηκε στην Eφαρμοσμένη Κινησιολογία (Touch for Health), επίσης στο Λονδίνο. Το 1998-2002 εργάστηκε σε ιδρύματα, σχολεία και ψυχιατρικά νοσοκομεία του Λονδίνου, με άτομα από 4-100 ετών και τα τελευταία 13 χρόνια ιδιωτικά στην Αθήνα, με ενήλικες με ψυχοσωματικά συμπτώματα και νευρώσεις. Έχει διδάξει Ανάλυση Κίνησης του Laban (LMA) στο Laban Centre και στο Metropolitan University του Λονδίνου. Το 2010 παρακολούθησε σεμινάρια πάνω στη Νευροφυτοθεραπεία και στην Ανάλυση Χαρακτήρα στο Κέντρο Ψυχοθεραπείας & Συμβουλευτικής «Βίλχελμ Ράιχ», στην Αθήνα και το 2014 εκπαιδεύτηκε στη Σωματική Τραυματοθεραπεία με την Jane Simington. Το 2015 ξεκίνησε 4ετή Μεταπτυχιακή εκπαίδευση με τον Ψυχίατρο / Ραϊχικό Ψυχοθεραπευτή Genovino Ferri, πάνω στη Ραϊχική Νευροφυτοθεραπεία. Από το 2004 διεξάγει βιωματικά σεμινάρια και θεραπευτικές ομάδες στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες πόλεις της χώρας. Τον Οκτώβριο του 2016 ξεκίνησε να διδάσκει Χοροθεραπεία στο Ελληνοβρετανικό, στο Ετήσιο Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης «Η χρήση της Χοροθεραπείας στην Υγεία & την Εκπαίδευση» και «Σωματική αυτογνωσία και ανάλυση κίνησης του LBMA & ψυχολογικοί συμπερασμοί στο Ετήσιο πρόγραμμα, το Α-Ω της μη Λεκτικής Επικοινωνίας», στην Αθήνα.
Παρουσίασε πορίσματα της δουλειάς της με γυναίκες που έχουν κακοποιηθεί ως παιδιά στο ‘Συνέδριο Πρόληψης της Παιδικής Κακοποίησης’, στην Αθήνα το 2008. Πορίσματα από την διπλωματική της εργασία για τη σωματική αντιμεταβίβαση του θεραπευτή και την πρόληψη της ψυχικής εξουθένωσης (burn out) έχουν αναφερθεί στο βιβλίο της Patricia Pallaro (2007), "Authentic Movement: Moving the Body, Moving the Self, Being Moved" και «Supervision of Dance Movement Psychotherapy” της Helen Payne (2008). Έχει εργαστεί εθελοντικά στο ‘Κέντρο Ζωής’, διεξάγοντας τακτικές ομάδες αυτοβοήθειας με οροθετικούς για δύο χρόνια, καθώς επίσης δημιούργησε και οδήγησε μια ανοιχτή ομάδα Χοροθεραπείας σε ξενώνα υποδοχής ασυνόδευτων εφήβων από τη Συρία και το Αφγανιστάν τον χειμώνα του 2015.
 

Η Όλια Μουρουζίδου είναι χορεύτρια και καθηγήτρια του σύγχρονου χορού. Αποφοίτησε από την Επαγγελματική Σχολή Χορού Ραλλού Μάνου (2007). Αυτή την περίοδο διδάσκει σύγχρονο χορό και Power Movement στη σχολή χορού PK Dance School, που στεγάζεται στο Θέατρο ΠΚ. Επίσης, είναι μέλος της Χοροθεατρικής ομάδας  του Παύλου Κουρτίδη από το 2009 και έχει χορέψει στις παραγωγές Λαβύρινθος (θέατρο Παλλάς, 2016), Σπίτι από Γέφυρες (θέατρο ΠΚ, 2015), Φράνγκεσταϊν (θέατρο ΠΚ, 2010-11), Society says ( θέατρο ΠΚ 2010), Μόνος (θέατρο ΠΚ, 2009), Στύγα….η θεά των Υδάτων (θέατρο ΠΚ, 2017). Τον Ιούνιο του 2016 χόρεψε με την ομάδα του Αμερικανού χορογράφου David Dorfman σε συνεργασία με την Αποστολία Παπαδαμάκη, στην παράσταση Μεταμόρφωση, στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Έχει συμμετάσχει στο 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονου ορού στο Κάιρο και στο Φεστιβάλ Ελλήνων Χορογράφων. Έχει επίσης χορογραφήσει σε συνεργασία με τη Ζωή Σωτηροπούλου, το έργο Crows…crawl, της νεοσύστατης ομάδας σύγχρονου χορού Crows.

Μαρία Καρκανιά - Διευθύντρια Τομέα Ψυχολογίας

Είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales. Συνέχισε τις σπουδές της στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα MBA με κατεύθυνση στη Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού του University of Wales. Έχει σπουδάσει μοντέρνο Χορό (ISTD), φλαμένκο (Spanish Dance Society), αφρικάνικο (afro-modern) στις σχολές Χορού Ντιάνα Θεοδωρίδου, Φωκάς Ευαγγελινός, studio Χορός- Χώρος (Μέτσης) και σύγχρονο στη σχολή χορού PK Dance school. Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού). Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική κατεύθυνση και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά, εφήβους και νέους.
Εξειδικεύεται στη χορήγηση των ιχνογραφικών προβολικών τεστ διάγνωσης, Η.T.P (House –Tree- Person), Draw a mother with her child, Kinetic Family, Fairy Tale Test. Είναι πιστοποιημένη από την Άριστον Ακαδημία Υπολογιστών για τη χορήγηση των τεστ Career Guidance και Ariston Learning Styles (τεστ προσωπικότητας, κλίσεων και δεξιοτήτων). Είναι συγγραφέας της Παιδικής σειράς βιβλίων «Ανακαλύπτω τα Επαγγέλματα»  (Ανακαλύπτω τα επαγγέλματα Υγείας , Ασφαλείας, Καλλιτεχνικά ). Είναι μέλος της  Βρετανικής Εταιρείας Ψυχολόγων (B.P.S).

 

Η Εριφύλη Δαφέρμου αποφοίτησε από την επαγγελματική σχολή χορού Μοριάνοβα – Τράστα. Με υποτροφία του ΙΚΥ συνέχισε τις σπουδές της στο Laban Center London με το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MA Dance Theater Practice. Στο πλαίσιο σπουδών της στο Λάμπαν χορογράφησε τα έργα Tetragramme και Tetragramme 2 (Bonnie Bird theater 2003). Από  το 2006 – 2012 ήταν χορογράφος και βασική χορεύτρια των Dirty Granny Tales (ιδρυτικό μέλος), έχει χορογραφήσει και χορέψει τα έργα Inversed world (2006), Didi’s son (2009), Jealous (2010), Rejection (2011) με τα οποία η ομάδα περιόδεψε στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Mεταξύ άλλων, έχει συνεργαστεί με τους Θέαμα και Άλλη πλευρά (2001), Seresta (2002), Kreativ kompaniex thesis (2004, 2006), Tranzito (2008), Χορόνδε (2011, 2012), Facethe Fact (2013), τον Μιχάλη Φραγκιαδάκη και το Λύκειο Ελληνίδων Σητείας (2013), καθώς και με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (2005) και την Αποστολία Παπαδαμάκη (2004, 2011). Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Rina Shenfeld, Κώστα Φιλίππογλου, Vincent Cacialono, Michael Schumacher, Gwen Welliver, Katie Duck, Katrina Brown, Keren Levi, Laura Moro, Mary o’ Donnell Fulkerson, Inaki Azpillaga, Vahid, Julyen Hamilton, Juan Kruz Diaz De Garaio Esnaola, Hofesh Shechter dance company, DV8, κ.α.

Ως καθηγήτρια σύγχρονου χορού και αυτοσχεδιασμού έχει συνεργαστεί με την Ανωτέρα σχολή χορού της Εθνικής Λυρικής σκηνής (2011 – 2012), το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (2008), το Δήμο Φιλοθέης, τη σχολή χορού Μαρίνας Πολλάτου, και το Ashinart. Από το 2005 διδάσκει σύγχρονο χορό και αυτοσχεδιασμό στην επαγγελματική σχολή χορού Μοριάνοβα Τράστα, για την οποία έχει χορογραφήσει τα έργα Περνώντας… (2011- 2012), Λίγο πριν, λίγο μετά, λίγο ακόμη… (2013), Κινούμενες φωνές (2013), Νοικοκυρέματα (2015), Απολιτίκ (2015). Το 2013 ίδρυσε το χώρο Lalo ως έδρα της ομάδας Λαλώ, με στόχο τη φιλοξενία σεμιναρίων, προβών και τη στέγαση έρευνας γύρω από το χορό και την κίνηση. Παίζει πιάνο και ασχολείται με το θέατρο και τη δημιουργική γραφή.